dinsdag 17 juni 2014

Bijouteriedoosje, gemaakt van een blikje Nivea dagcréme


(Klik op een van bovenstaande afbeeldingen om ze in groter formaat te bekijken)

Dit leuke bijouteriedoosje heb ik gemaakt van een simpel blikje Nivea Dagcréme.

Hoe heb ik dit gedaan?

Allereerst heb ik het lege blikje goed afgewassen en ontvet met ontvetter.

Hierna heb ik het blikje en het deksel drie lagen gesso gegeven door het in te deppen met de zachte kant van een schuursponsje.

Om het blik een mooie kleur te geven heb ik het geverfd met parelmoerverf van Tex.co, gekocht bij een hobbywinkel in Rotterdam Alexander. Dit is echt de állermooiste parelmoerverf die er is en geeft een prachtige chique-ogend oppervlak aan het object dat je ermee beschildert.

Nadat ik het blikje had geverfd heb ik de binnenkant bekleed met een stukje satijn en het randje mooi afgewerkt met een sierbandje dat ik had gekocht bij de fourniturenkraam op de markt, dit maakt het echt áf.

Nadat ik de binnenkant had bekleed plakte ik in het midden van het deksel met het lijmpistool een groot hart, dat ik had gekocht bij de Blokker (5 á 6 stuks in een bundeltje).

De rand onder het deksel heb ik mooi afgewerkt met een zilverkleurig metallic sierradenkoord, gekocht bij de Xenos. Ik deed het zelfde met de onderste rand van het deksel.

Op het blik plakte ik onder het sierrandje een rij strassband van ca 4 steentjes breed.

Op het deksel plakte ik bóven het afwerkrandje één rijtje strassband.

Het deksel heb ik ook bekleed met strassband dat ik had ingeknipt, anders kun je niet in het rond werken.

Zo heb je dus voor een habbekrats een mooi juwelendoosje :-)

(item is NIET te koop!)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten