zondag 15 juni 2014

Bijouteriedoosje gemaakt van een potje Nivea Dagcréme




(Klik op een van de foto's voor grotere weergave... )


Dit schattige bijouteriedoosje heb ik gemaakt van een simpel blik Nivea Dagcréme.

Hoe heb ik dit gedaan:

Eerst heb ik het blikje goed schoongemaakt en ontvet met ontvetter (ik heb hiervoor Dasty gebruikt van de Wibra) . Hierna heb ik het deksel en het blik zelf ingedept (geprimed) met drie lagen gesso. (wat is gesso?) Tussen elke laag gesso de gesso minstens een uur laten drogen of droogfóhnen met een föhn.

Vervolgens heb ik het deksel en het blik zwartgespoten met spuitverf van de Action. Het leuk opgesierd met leuke sierbandjes die ik ook bij de Action heb gekocht, sierradenkoorden van de Xenos en parels van een oude, kapotte ketting.

Op het deksel heb ik in het midden een groot hart geplakt dat ik bij de Blokker heb gekocht. Van witte rafelwol heb ik een 'bontje'gemaakt waarmee ik het hart heb omgeven. Het bontje heb ik gemaakt door lange strengen wol in elkaar te draaien, dubbel te doen en weer in elkaar te draaien en dit nog twee keer herhaald en elke streng netjes om het hart gelijmd.

De binnenkant van het doosje is bekleed met een stukje satijn dat ik op de markt heb gekocht!

Het doosje heb ik weggegeven aan een Facebook vriendin die er nu heerlijk van geniet :-)




Geen opmerkingen:

Een reactie posten