dinsdag 17 juni 2014

Chanel parfumflesje, gemaakt van een baksteen




(klik op een van de afbeeldingen om de ze in groter formaat te bekijken)

Dit 'Chanel' parfum 'flesje' heb ik gemaakt van een baksteen, omdat Chanel parfum een van mijn favoriete geuren is.

Hoe kwam ik op dit idee?

Ik was laatst op bezoek bij mijn zus en zij bemerkte hoe enthousiast ik aan het fróbelen was geslagen. Ik vroeg haar of zij nog dingen had die ik leuk kon bewerken terwijl wij bij haar in de tuin zaten te genieten van een heerlijk roséetje.

Zij kwam met twee bakstenen aanzetten en vroeg: 'Heb je hier misschien iets aan?'. "Misschien", zei ik en ik nam beide bakstenen aan, nog niet wetend wat ik ermee ging doen.

Diezelfde avond ging ik in mijn hobbykamertje zitten en zat naar de steen te starten. Ik pakte mijn fles met gesso en een schuursponsje en begon met de zachte kant van het sponsje de baksteen in te deppen, nog niet wetende wat ik ermee ging doen.

Nadat ik de steen drie lagen gesso had gegeven zette ik spontaan een dop van een lege bus deodorant op de steen en dacht: "Warempel, dat ziet er uit als een flesje!". Spontaan kreeg ik een visioen van wat ik met de baksteen wilde gaan doen. Ik had diezelfde week bij de Zeeman mooie bolletjes wol gekocht die rafelde, het is van die wol waarvan je van die harige truien breit. Ik nam een flinke streng van de wol en sloeg deze 4 keer dubbel en begon het in elkaar te draaien. Ik sloeg hem nog een keer dubbel en draaide het nogmaals in elkaar tot ik een dikke rafelig 'touw' had en beplakte hiermee met secondenlijm de zijkanten van de 'fles'.

Bij de Action had ik van die mooie blingbling koelkastmagneten gekocht en lijmde met het lijmpistool deze stenen bovenop de met wol beklede zij- en bovenkant.

Hierna lijmde ik met secondenlijm de dop er bovenop.

Toen moest het 'Chanel-logo' er nog op.

Ik mat het middelste gedeelte van de 'fles' op en maakte met acrylverf een zwart vierkant exact in het midden. Met metallic sierradenkoord van de Xenos werkte ik het vierkant mooi af zodat het er wat sierlijker uit kwam te zien.

"Hoe ga ik nu dat Chanel-logo maken?", dacht ik bij mezelf.

Ook hiervoor kreeg ik weer een visioen in de vroege ochtend nadat ik wakker werd uit een diepe slaap.

Van een facebook vriendin had ik pas een berg bliklipjes gekregen. Op de tweede baksteen die nog kaal was, begon ik de bliklipjes plat te slaan met een hamer en besloot het logo en de letters hier uit te knippen en in elkaar te passen zodat het woord 'Chanel', en het 'Chanel-logo' ontstond.

Met veel gepriegel heb ik het mooi in het zwarte vierkante gedeelte van de 'fles' gekregen en met secondenlijm vastgeplakt.

Ik vond het nog wat kaal en het moest wat meer schitteren. Dus het logo en de letters heb ik dik ingesmeerd met 'blingbling' nailart nagellak van de Kruidvat, het moest er lekker dik bovenop liggen dus ik paste een aantal lagen toe.

Het begon er al op te lijken maar ik vond het nog niet mooi genoeg, dus heb ik de zijkanten van de voorkant van de 'fles' nog beplakt met reepjes strassband (hier ben ik werkelijk aan verslaafd) en toen was de fles helemaal af....

Ik vond het toch wel een aardig creatief idee van mezelf :-)

Het object is te koop tegen elk aannemelijk bod. Reageer op dit bericht met jouw email als je interesse hebt (en het object nog niet weg is natuurlijk). Wel serieus bieden graag want het was een monnikenwerk ;-)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten